یه قطره حرف

انشاهایی که صفر گرفتند

یه قطره حرف

انشاهایی که صفر گرفتند

25. اندراحوالات نصفه بودنم !


نوشته های نصفه ی زیادی توی قسمت یادداشت های گوشی ام دارم . نت های مانده روی دیواره ی میز تحریرم نشانه ی کارهای نصفه یا انجام نشده است . سیب نیم خورده ی روی اُپن و پیتزای نصفه ی تو یخچال یا حتی کتاب نیمه خوانده شده ام که پرت شده است روی مبل دارند با حالت بدی به من دهن کجی میکنند .
دارند با زبان بی زبان به من میفهمانند که "آدم نصفه"ای هستم؛ که هیچ وقت آخر راهی را ندیده ام . میخواهند به من بگویند که اگر دنیا بر قاعده ی "کار را که کرد؟آنکه تمام کرد" بچرخد ، من تا به حال هیچ کاری نکرده ام .
من آدم نصفه ای هستم . برای شروع همه چیز هیجانی وصف نشدنی دارم ، برای ادامه دادن به هرچیزی اندکی انگیزه اما برای تمام کردنش هیچ چیز ندارم . مطلقا هیچ چیز ! طوری که باید همان جا ، قبل از خط پایان ، رهایش کنم و بروم سراغ کار بعدی .
من آدم نصفه ای هستم که هیچ وقت کامل نمیشود . هیچ وقت کاری نمیکند چون چیزی را تمام نمیکند .
آدم نصفه ای هستم که دارم در حاشیه ی پایتخت کشورم در طبقه ی چهارم یک ساختمان یازده طبقه زندگی میکنم و اجازه میدهم که دیگران همه چیز را تمام کنند . آدم نصفه ای هستم که میگذارم پایان یادداشت های توی گوشی ام را مامان بنویسد و سیبم را بابا تمام کند و حتی میگذارم که بابا با خصلت یک لقمه ی چپ ای اش ، اثری از پیتزای نصفه ام به جا نگذارد . آدم نصفه ای که پایان کتاب ها را از دوستانش میپرسد .
من آدم نصفه ای هستم و هیچ وقت هم کامل نمیشوم . بارها به نصفه بودنم فکر کرده ام ... به این که دیگر نصفه نباشم و به این که چطور همه چیز را تا آخر بروم و از خط پایان رد شوم . اما فکرهایم هیچ وقت هیچ نتیجه ای نداشته است . فکرهای آدم های نصفه هیچ وقت ، نتیجه ای ندارد ، درست مثل نوشته هاشان .

نظرات 5 + ارسال نظر
آنا 21 شهریور 1394 ساعت 07:51 http://aamiin.blogsky.com

من هم کارهای نصفه و حتی کمتر از نصفه در کارنامه ام فراوان دارم .. اما حتما کاری هست که اون قدر سر ذوقت بیاره که بخوای باز هم ادامه بدی.

انقدر کارایی که ادامه شون بدم و تموم شون کنم کمن که تقریبا به حساب نمیان !

شل سیلورستاین یه داستان داره از یه موجودی که دنبال نصفه خودشه تا کامل بشه، پستت رو خوندم یاد اون افتادم!

یه چیزای خیلی کمی از داستانه تو ذهنمه !

تراویس 24 شهریور 1394 ساعت 14:01 http://travisbickle.blogsky.com

منم اینجوری بودم.هنوزم هستم.

خیی بده .

آدم نصفه میشه بی زحمت اون نصفه پیتزا رو بدی به من؟

پدرِ آدم نصفه زده ش به بدن متاسفانه ! قبل از این به آدم نصفه خبر بده :))

هیچ انسانی کامل نیست. زیبایی انسانها به همین است.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد