یه قطره حرف

انشاهایی که صفر گرفتند

یه قطره حرف

انشاهایی که صفر گرفتند

30. خنداننده ی برتر

اگر مخاطب برنامه ی خندوانه باشید ، قطعا سجاد افشاریان را می شناسید . نویسنده ی برنامه ی خندوانه که یکی از شرکت کنندگان مسابقه ی "خنداننده ی برتر" هم هست .
در مرحله ی اول مسابقه ی استندآپ کمدی یا خنداننده ی برتر ، اجرایی قوی از او دیده شد . او که با استفاده از شوخی با هموطنان شیرازی توانست مخاطبان زیادی را جذب کند و از رقیب خود (سپند امیرسلیمانی) که اتفاقا اجرای ضعیفی هم ارائه داد ، جلو بزند ، وارد مرحله ی بعدی مسابقه شد و این بار هم گروه مهران غفوریان بود .
سجاد افشاریان که در مرحله ی اول و با اجرای قوی خود ، توقع طرفداران و بینندگان این برنامه را بالا برده بود ، حالا باید در برابر مهران غفوریان اجرایی به مراتب قوی تر و خنده دارتررا روی صحنه می برد ، چیزی که بینندگان هم منتظر دیدنش بودند . اما در کمال تعجب و برخلاف حرف هایش قبل از برنامه که اشاره کرده بود تلاش زیادی برای نزدیک شدن به استاندارد استندآپ کمدی کرده است ، اجرای او بیشتر شبیه به تئاتری 18 دقیقه ای بود که میخواست در آن با استفاده از تک گویی و شیوه ی بیان ، حضار را به خنده آورد . اما متاسفانه استندآپ کمدی این بار او تنها توانست گهگداری لبخندی را روی صورت بیننده بنشاند . برخلاف هدف استندآپ کمدی ، اجرای سجاد افشاریان بیشتر از این که طنز باشد ، تراژدی غم باری بود که با لحنی طنزآلود بیان می شد و شعری هم که در پایان ضمیمه ی این اجرا بود ، به خوبی توانست احساسات حضار و بینندگان را برانگیزد .

سجاد افشاریان نشان داد که از قدرت اجرا و بیان خوبی بهره مند است اما این چیزی نبود که بینندگان یک استندآپ کمدی انتظارش را داشتند . شاید اگربرنامه ی  او روی یک صحنه ی تئاتر  اجرا می شد ، مخاطبان بسیاری را جذب می کرد و از فروش زیادی هم بهره مند می شد . یقینا مونولوگ های این نمایش هم تا مدت ها در قالب متن های احساسی ، در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذشته می شد . اما متاسفانه برنامه ی خندوانه صحنه ی تئاتر نبود و نتوانست آن طور که باید پذیرای این اجرای خوب باشد .
من به سجاد افشاریان رای ندادم چون اجرایش حتی نزدیک به استندآپ کمدی هم نبود ، اما بعد از برنامه ، قسمت مربوط به او را دانلود کردم و چند بار دیدم . به نظرم سجاد افشاریان بعد از یک نویسنده ی خوب ، بازیگر توانا و هنرمندی است و در اجرای آخرش هم به خوبی این را ثابت کرده است . اگر برنامه را ندیده اید یا حتی مخاطبش هم نیستید ، بخش سجاد افشاریان را از دست ندهید . اما نه به عنوان یک استندآپ کمدی ، به عنوان یک تئاتر 18 دقیقه ای . 

/ببینید/  

نظرات 5 + ارسال نظر
عطیه 4 مهر 1394 ساعت 11:49 http://tashanojfekri.blogsky.com/

نمی دونم کامنت من برای این پست اومد یا نه برای اطمینان :
من هیچ وقت کامل خندوانه رو ندیدم.یک بار نصفه دیدم و اونم حمید سوریان اومده بود.ولی این لینکی که گذاشتی رو دیدم و باید بگ که واقعا دردناک بود.یک تئاتر 18 دقیقه ایی دردناک....
"میاید به غصه هامون بخندیم؟؟"

کامنت دیگه نیومده بود عزیزم . خوب شد که برای اطمینان دوباره نوشتیش :)
من با قسمت آخرش که هی بین حرفاش می گفت "میشه بخندین؟" بغض کردم حتی ! ولی خب عامه ی مردم هم نفهمیدن حجم تراژدی و دردناک بودن اجرای سجاد افشاریان رو .

زهرا 5 مهر 1394 ساعت 16:12 http://rooo.blogfa.com

خیلی دردناک....

:(

arnia 6 مهر 1394 ساعت 18:09 http://parado0ox.mohanblog.com

گرم یاد آوری یا نه من از یادت نمی کاهم :)

متشکرم خانوم جان ... منم از یاد شما نمیکاهم :) :*

خیلی تعریف این برنامه را شنیده ام اما آنقدر سرم شلوغه که نرسیدم ببینمش.

این قسمتشو از دست ندید .

elahe 2 آذر 1394 ساعت 13:17

همشری ماس دیگه چیکارکنیم هنر تو رگامونه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد